68 procent van de contentmarketeers gebruikt evenementen

09-06-2017 - EVENTMARKETING CONTENTMARKETING - Contentmarketing, het creëren van waardevolle en relevante content voor je doelgroep, heeft grote invloed op marketingstrategieën. In een onderzoek naar welke middelen gebruikt worden om tot de meest krachtige contentmarketing te komen, blijken 'In Person Events' op een 4e plek te staan met 68%.

Ruim 2/3 van de contentmarketeers gebruikt dus evenementen in hun mix van middelen. Gemiddeld gebruikt een contentmarketeer 8 media. Daarvan steekt de top drie er toch echt bovenuit: Social Media Content (83%), Blogs (80%) en Email Newsletters (77%). Hieronder de uitkomsten uit het onderzoek van het ContentMarketingInstitute.com, onderstaande grafiek komt uit het rapport Content Marketing Trends North America:

Most critical...
Ook erg interessant is de grafiek die hoort bij de vraag: welk in te zetten middel is van het grootste belang voor het succes van uw contentmarketingstrategie. Dan zien we evenementen terug op de 5e plek met 36 procent:

>> Bekijk het volledige rapport Content Marketing Trends North America

Bron: rapport Content Marketing Trends North America

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

4 Persberichten per jaar op EventBranche.nl

4 keer per jaar zelf een artikel op onze site plaatsen. 

4 online magazines per jaar

Actuele thema’s: de laatste trends, de beste cases van de Gouden Giraffe, duurzaamheid, nieuwe locaties en toeleveranciers en nog veel meer.

2 keer gratis entree tot onze live events

Gratis entree tot onze nieuwjaarsborrel en het live event EventBranche Onderzoek.

Korting

Als branche-lid ontvang je prettige kortingen op het plaatsen van vacatures op ons platform en op de toegang tot de Gouden Giraffe Event Awards

Meer lezen?

 

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners