Marketing budget onder druk, groei eventmarketing blijft fier overeind

05-06-2018 - EVENEMENTEN ONDERZOEK - Marketingbudgetten staan onder druk, maar hand in hand met de budgetten voor online marketing blijft eventmarketing maar doorgroeien. Dat is de heldere conclusie uit het Bellwether IPA onderzoek onder de grotere bedrijven in Engeland. Daarmee groeien de budgetten voor events en live voor het 18e kwartaal op een rij.

Van de ondervraagde bedrijven gaf 22,9 procent aan dat de marketingbudgetten in zijn algemeenheid groeien, 17,9 procent ziet een krimpend marketingbudget. Resulterend in een 5 procent groei overall, waar het vorige kwartaal nog 8,6 procent groei liet zien. Die 5 procent was het laagste groeipercentage uit de afgelopen 2 jaar.

In het onderzoek is al 35 kwartalen achtereen het 'digital marketing budget' de koploper. Maar in de slipstream blijft eventmarketing dus al 4,5 jaar aanhaken. De netto balans van Internet marketing en Eventmarketing zijn de enige twee in Q1 van 2018 die groei doormaken. (klik op de tabel om veel meer te lezen over het meest recente onderzoek)

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

4 Persberichten per jaar op EventBranche.nl

4 keer per jaar zelf een artikel op onze site plaatsen. 

4 online magazines per jaar

Actuele thema’s: de laatste trends, de beste cases van de Gouden Giraffe, duurzaamheid, nieuwe locaties en toeleveranciers en nog veel meer.

2 keer gratis entree tot onze live events

Gratis entree tot onze nieuwjaarsborrel en het live event EventBranche Onderzoek.

Korting

Als branche-lid ontvang je prettige kortingen op het plaatsen van vacatures op ons platform en op de toegang tot de Gouden Giraffe Event Awards

Meer lezen?

 

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners