Aan de hand van interviews met meer dan 2500 Nederlanders, casestudies en deskresearch, doet Synergie jaarlijks onderzoek naar de top 40 meest inspirerende merken. Sinds 2015 is hierbij één duidelijke trend zichtbaar: inspiratie gaat over goed doen en dat heel goed doen. Om die reden heeft Synergie haar jaarlijkse evenement rondom De Inspirerende 40 omgedoopt tot Business for Good.
Impactorganisaties: het nieuwe normaal
Meer dan een derde van De Inspirerende 40-lijst bestaat inmiddels uit social enterprises en not-for-profit organisaties. Volgens de organisatie de reflectie van een diepe behoefte aan perspectief en oplossingen onder Nederlanders. Bedrijven die hier antwoord op geven, raken de tijdsgeest volledig en groeien hard. Deze impactorganisaties worden volgens Synergie het nieuwe normaal.
Winnaar Too Good To Go
Too Good To Go eindigde dit jaar als één van de nieuwkomers in de lijst op de eerste plek, en mocht hiervoor een prijs in ontvangst nemen tijdens Business for Good 2019. De applicatie dient als platform voor restaurants en supermarkten om overbodige producten te kunnen aanbieden voordat deze worden weggegooid. Gebruikers kunnen deze producten tegen een klein bedrag kopen en ontvangen in een Magic Box. ‘Met een enorm gepassioneerd team willen we iedere dag zoveel mogelijk mensen inspireren om met elkaar de strijd tegen voedselverspilling aan te gaan. Om vandaag als relatief jong bedrijf zo hoog binnen te komen in de Inspirerende 40 is voor ons een kroon op dit werk. Fantastisch om te zien dat zoveel consumenten klaar zijn voor verandering en onze hulp daarbij waarderen’, aldus Joost Rietveld.
De top 5 wordt aangevuld met Lego op plek 2, gevolgd door Bol.com, KWF Kankerbestrijding en IKEA. Het volledige onderzoeksrapport van Synergie is online te bekijken en te downloaden via https://www.synergie.nl/inspirerende40/
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer






















